Please wait...

Van Gölü benim en çok merak ettiğim yerlerden birisiydi. Haritaya baktığımda gölden ziyade büyüklüğüyle bir denizi andıran Van Gölü, gerçekte görünce de bunu doğruladı. Maviliği, sahili, tekne turları ve içinde barındırdığı adalarıyla Van Gölü’nü birlikte keşfedelim.

Tatvan ve Van Gölü Manzarası

2017 Aralık ayıydı Van Gölü ziyaretim. Havanın soğuk olacağını düşünmek ve o bölgenin coğrafyası biraz korkutsa da, plan yaptık ve çıktık Van Gölü yoluna. İki aile olarak gidiyorduk. Planımız 3 gün içerisinde Bitlis’in Tatvan ilçesinden başlayarak Van Gölü’nün çevresinde hayat verdiği tarihi ve doğal güzellikleri görmekti. Seyahatimizin ilk günü planladığımız gibi Tatvan’da başladı. Biz Mardin’den sabahın erken saatlerinde yola çıkmış, düşündüğümüz ama istemeyeceğimiz gibi sis ve soğuk bir havada yaklaşık 3 saatte Tatvan’a ulaşmıştık. Tatvan’a vardığımızda o muhteşem Van Gölü manzarası karşıladı bizi. Tabi ilk aklımıza gelen şey bu güze manzara karşısında muhteşem bir kahvaltı etmekti. Bunu da düşünerek hazırlıklı gelerek Van Gölü’ne nazır güzel bir kahvaltıyla güne merhaba dedik.

Van Gölü Keşfi Devam Ediyor

Kahvaltının ardından Tatvan sahilinde bir yürüyüş yapıp Van Gölü’nün havasını içimize çektik. Şansımıza, sabah sisli ve endişelendirici bir şekilde başlayan hava yerini soğuk ama güneşli bir havaya bıraktı. Ne yalan söyleyeyim, gezerken en çok sevdiğim hava bu havadır. Sıcakta kavrulup terlemektense güneşli bir kış gününde gezmek daha cazip geliyor.

Az önce dedim ya Tatvan Sahili diye, bunu söylemek bile bana ilginç geliyor aslında. Bize sahil denilince aklımıza Antalya, İzmir, Muğla gelir, hiç kimsenin aklına Van Gölü’nün geleceğini sanmıyorum. Ama bence gelmeli. Öyle ki, düşündüğüm gibi uçsuz bucaksız bir mavilik Tatvan’da bizi karşıladı ve hiç gölmüş gibi bir izlenim vermedi. Bundan dolayı da keşfimizin geri kalan kısmını heyecanla beklediğimi söyleyebilirim.

Nemrut Krater Gölü’ne Kar Engeli

Tatvan’dan ayrıldıktan sonraki güzergahımız, Ahlat ve Adilcevaz üzerinden Erciş’e geçmek, oradan da Muradiye Şelalesi’ni gördükten sonra Van merkeze ulaşmaktı. Tatvan’dan çıktıktan sonra ilk durağımız gelmişken uğrayalım dediğimiz Nemrut Dağı Krater Gölü’ydü. Bu Nemrut daha önce bahsettiğimiz Adıyaman’daki Nemrut Dağı’ndan farklı tabi. Bu dağ volkanik bir dağ olup, her volkanın tepesinde olduğu gibi zirve noktasında krater olan bir dağ. Zamanla buzulların ve kar sularının etkisiyle çukur halinde olan bu krater dolan suyla bir göl oluşuyor. Ancak, kış mevsimi dolayısıyla oraya çıkmamız maalesef mümkün olmadı ve yarı yoldan geri dönmek zorunda kaldık. Nemrut Krater Gölü’ne yapmış olduğumuz başarısız keşif denemesini başka bir yazıda ele alacağım.

Ahlat ve Selçuklu Mezarlığı

Ahlat Selçuklu Mezarlığı

Tatvan ve başarısız Nemrut Krater Gölü girişimimizden sonra, rotamız adını hep tarih derslerinde duyduğum Ahlat oldu. Ahlat da yine Van Gölü kıyısında olan Bitlis’e bağlı güzel bir ilçe. Ahlat’ın merkezine girmeden, bu ilçede bulunan tarihi Selçuklu Mezarlığı’na doğru yola düştük. Bu mezarlık gerçekten tüylerimi diken diken etti. Düşündüğümüz zaman atalarımıza ait ve bin yıllık geçmişe sahip büyük bir mezarlık. Ahlat’a gelip Selçuklu Mezarlığını ziyaret etmeden gitmeyin.

Artık vakit akşama yaklaşıyordu ve biz güne erken başlamanın verdiği rahatlıkla bugünkü rotamızı sonlandırmaya yaklaşıyorduk. Ama tabi her şey planlandığı gibi gitmeyebiliyor. Çünkü, bugünkü planlarımız içerisinde Van’ın Muradiye ilçesinde yer alan Muradiye Şelalesini de ziyaret etmek vardı. Amacımız akşam karanlığı çökmeden oraya ulaşmaktı ama bunda pek başarılı olduk sayılmaz. Yine de akşam gözüyle de olsa Muradiye Şelalesini görmeyi başardık. Muradiye Şelalesini gördüğümde Türk sinemasının efsanevi filmlerinden Vizontele’nin bir sahnesini anımsadım. Orada vizonteleyi çalıştırmak için Artos Dağına çıkarken bu şelalenin aktığı nehrin üzerindeki asma köprüden geçiyorlardı. Bu filmi izleyenler belki dikkat etmiştir. İşte orada, arka planda gözüken şelale Muradiye şelalesiymiş, ben de bunu gördüğümde fark ettim 🙂 Muradiye Şelalesini gördükten sonra yeni durağımız Van’ın merkezi oldu. Akşam saat 9 civarında Van’a ulaştık ve yemek yedikten sonra dinlenmeye geçtik.

Huzurlu Bir Sabah, Muhteşem Van Kahvaltısı

Van Kahvaltısı

Van Gölü keşfimiz yeni bir günle devam ediyor. Huzurlu bir günün sabahında Van Gölü çevresini tamamlamak için yola çıktık. Tabi Van’a gelinir de o muhteşem, dillere destan Van kahvaltısı yapılmadan gitmek olmaz. Biz de en iyi Van kahvaltısı yapacağımız yeri, yerli halka sorduk ve kahvaltımızı Edremit yolu üzerindeki Sütçü Fevzi Tesislerinde yapmaya karar verdik. Van Gölü’ne sıfır mesafede büyük, ferah bir ortamda kahvaltımızı ettik. Kahvaltı gerçekten ünlü olduğu kadar var. Özellikle yöreye özgü lezzetler olan otlu peynir, gavut, ceviz reçeli gibi tatlarla, doğal sütle bal karışımı, yağlı ekmek ve kavurmalı yumurta güne çok enerjik başlamamızı sağladı. Fiyat olarak da 4 kişilik bu serpme kahvaltıya yaklaşık 90 lira filan ödedik.

Kahvaltıdan sonra son durağımız Van Gölü’nde yer alan Akdamar Adası’yda. Aslında benim bu seyahatte en çok merak ettiğim yer de burasıydı. Akdamar adası Van ile seyahate başladığımız nokta olan Tatvan güzergahı üzerinde yer alan tarihi bir ada. Adaya bahsettiğim güzergah üzerinden teknelerle geçiyorsunuz. Akdamar Adası Van Gölü rotasından muhakkak görmeniz yerlerden birisi.

Tarihi Bir Doku, Saf Bir Güzellik: Akdamar Adası

Akdamar Adası Panaromik

Tekneye bindikten sonra yaklaşık yarım saatlik keyifli bir yolculuğun ardından Akdamar Adasına varıyorsunuz. Bu yolculuk esnasında muhteşem Van Gölü ve onu çevreleyen heybetli dağların manzarası sizlere eşlik ediyor. Van Gölü’ne kışın gelmek, bu güzel coğrafyayı, bu heybetli dağları dokusuna uygun bir şekilde karlar altında görmek muhteşem bir deneyimdi. Bu yolculuk boyunca da bu karlı dağları seyretmek ve güneşin soğuk havadaki sıcaklığını hissetme güzel oldu.

Akdamar Adası’nın en önemli özelliği tarihte Ermeniler için stratejik bir nokta olması ve burada bulunan tarihi Akdamar Kilisesi’dir. Bu ada ve kiliseye ait birçok efsane rivayet edilse de buraya bir kilise yapılmasının esas sebebi olarak Kudüs’ten İran’a getirilen oradan da Van’a gönderilen Hakiki Haç’ın bir parçasını burada saklamaktır. MS 900’lü yıllarda yapılan bu yapı tarihi dokusunu hala korumakta ve Van Gölü manzarasıyla da görenleri heyecanlandırmaktadır. Akdamar Adası’nda yaklaşık olarak 40 dakika kadar vakit geçirdikten sonra yine gelmiş olduğunuz tekne sizi adadaki iskeleden sizi aldığı yere bırakıyor. Size tavsiyem bu adayı bol bol turlayın ve fotoğraf çekmeyi seviyorsanız bol bol fotoğraf çekin.

Tekneyle geri döndükten sonra aracımıza binip dönüş yoluna koyulduk. Mardin’e dönüş yolunda da Tatvan’dan Bitlis’e geçerek orada Büryan Kebabı yeyip böylece seyahatimizi Mardin’de tamamladık.

Van Gölü Seyahati Tavsiyelerim

Van Gölü Seyahati Rotası

• Van Gölü seyahatimi tamamlamak için bana 2 gün yeterli oldu. Bu nedenle, özellikle hafta sonu seyahat rotası isteyenler için bu rotayı tavsiye ediyorum.
  • Van Gölü çevresi yaklaşık 400 km. Bu rotayı kendi şahsi aracınızla gitmeniz en iyi seçenek olacaktır.
  • Bu coğrafyaya kışın gitmek bence çok keyifliydi. Bu coğrafyanın dokusu kışa çok uygun ve bu mevsimde gitmek daha anlamlı olacaktır.
  • İmkanınız olursa Nemrut Krater Gölü’ne muhakkak gidin.
  • Van kahvaltısı etmeden kesinlikle dönmeyin.
  • Hava yolu ile buraya gelip gezecekler, Van Hava Alanına iniş yaptıktan sonra, buradan yola çıkarak Van Gölü etrafını dolaşabilir ve turu tamamlayabilir. Tabi araç kiralamanız çok iyi olacaktır.
  • Söylememe gerek yok kışın geliyorsanız muhakkak kalın kıyafetler giyinin.

Bir gezi yazımızın daha sonuna geldik. Van Gölü seyahatiyle ilgili merak ettiklerinizi yorumlar kısmından bana sorabilirsiniz. Yazıyı okuduktan sonra beğenip, paylaşmayı unutmayın.

Van Gölü Seyahatimden Fotoğraflar

Sırt Çantalı Kaşif

Gezmeyi seven, fotoğraf tutkunu bir kaşif. Yeni kültürler öğrenmek, yeni yüzlerle tanışmak, yeni lezzetler tatmak onun için en keyifli aktivite.